Naar aanleiding van:
Op dinsdag 26 november 2024 12:45:46 schreef Arco:
Misschien bij ' Links ' ?
(ik wist dat topic over verzameloverzicht bestond, maar kon het ook nooit meer terugvinden, eerste keer dat ik het weer zie nu...)
Heb ik weer eens links in het menu bij de "Links" gekeken.
Daar zijn er uiteraard een aantal van dood, maar er zijn er ook (minstens 2) die verwijzen naar klikbait&reclame zonder verband met elektronica-knutsel-hobby.
De eerste die ik bezocht was gelijk een klikbaitblog, toen heb ik er wat meer bekeken en leek het gelukkig toch mee te vallen, vooral dode links, paar goksites, wat spam...
Het is natuurlijk net als de shops-database weer iets dat tijd vraagt aan onderhoud, en misschien zelfs potentieel weg kan. Al zitten er ook nog prima links tussen, zoals the eevblog, mikeselectricstuff, sams repair faq en andere grote namen. Die vind je ook elders wel, daar niet van. De waarde, if any, zit 'm denk ik vooral in een-of-ander slecht vindbare website waar desondanks iets handigs op staat (een rekentooltje of niet-elders vindbare informatie).
Ik heb de links-pagina gedownload, aangepast en in een git-repository gestopt. Daar kun je zien welke links ik heb verwijderd en waarom, want ik zet dat in de commit message. Ja, het is een olifant op een mug gooien, maar reken maar dat die mug daarna plat is.
https://github.com/Lukelectro/CircuitsonlineLinksPage
Let wel: Ik heb dit gewoon op eigen houtje gedaan, zonder overleg vooraf met de sitebeheerders van Circuitsonline. Maar ik vermoed dat de sitebeheerders hier meelezen.
En als je wilt meehelpen kun je uiteraard die repository klonen, je aanpassingen maken (met een nette commit msg) en een pullrequest doen.
(EDIT: deze startpost heeft meerdere edits - hopelijk is het zo weer een leesbaar geheel)