Ik ben naar een Tesla Wall Connector Gen2 aan het kijken, die correct lijkt op te starten maar het aansluiten van een auto compleet negeert. Even na opstarten gaat er bovenaan een groene led branden, die aangeeft dat het laadstation klaar is. Als je een auto aansluit, verandert dat niets. Het enige wat me opvalt is dat binnenin het AE3 ledje continu knippert, op andere fora heb ik dezelfde klacht gezien maar niemand weet wat dat ledje doet, mogelijk knippert dat dus ook bij perfect werkende toestellen.
Een mogelijke oorzaak is de temperatuursensor in de connector, maar die lijkt goed te zijn. Ik heb die sensor eens vervangen door een weerstandje zoals in deze instructies, maar dat maakt geen verschil.
https://www.youtube.com/watch?v=sQZ0CLXgJuY
Ook de tweede instructie: communicatie op legacy zetten heeft geen verschil gemaakt. Ik test overigens niet met een Tesla maar met een echte Tesla werkt het ook niet.
Je kan er verder niet zoveel op zien; het toestel heeft een RS485-in en out maar die lijken vooral voor load sharing te dienen, het is alleszins niet duidelijk of ik daarmee een diagnose kan stellen.
Heeft iemand zo'n toestel al eens wat verder onderzocht?