Tesla Wall Connector gen2 herkent auto niet meer

Type 2 charging devices can incorporate additional signals superimposed on the CP line in the form of Local Interconnect Network (LIN) or Single Wire Controller Area Network (SWCAN) bus communications. These communications normally occur when the CP line duty cycle is between 3 % and 7 % (typically 5 %). Therefore, a duty cycle in this range indicates to the vehicle that the maximum available charging current is being communicated by means other than PWM. The communications can also provide the EVSE with additional information about the vehicle, the battery's states of charge (SOC) and health (SOH).

Misschien ook interessant:

https://www.picoauto.com/support/viewtopic.php?t=22544

Dat is ISO15118, daar hebben we het hier niet over. (Behalve het CAN verhaal dan, dat is weer wat anders)

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 12 januari 2025 14:47:49 (15%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op zondag 12 januari 2025 14:44:19 schreef henri62:
Dat is dus ISO15118, daar hebben we het hier niet over. (Behalve het CAN verhaal dan)

Vandaar ook de tweede link, Tesla gebruikt CAN over de CP line.

Lijkt wel op de CHAdeMO standaard, die gebruikt ook CAN, misschien hebben ze het van elkaar afgekeken?

De legacy mode in de walbox schakelt dit spul dus uit?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.