Op maandag 10 maart 2025 10:37:28 schreef blackdog:
Tja wat zal ik zeggen, mijn "Donatie" verloopt nu snel.
En ik heb besloten dit voorlopig aan mij voorbij te laten gaan, ik ga wat ik niet prettig vind aan dit forum, natuurlijk niet subsidiëren.
Als er toch nog iets goeds uitkomt wat webdesign betreft, dan zal ik later besluiten of ik weer ga doneren.
Bovenstaande gedachte gaat ook al een tijdje door mijn hoofd.....
Als CO zo slecht leesbaar wordt, dan ga ik echt niet meer regelmatig kijken. Laat staan posten.
En voel ik ook weinig reden om de teloorgang van CO te subsidiëren. (Ook mijn donatie verloopt deze maand)
Naast alle in dit topic al veel genoemde argumenten tegen de nieuwe layout, zoals slecht leesbaar, maar blijven scrollen, veel te veel wit etc., is dit blokje een doorn in mijn oog:

(Dit nutteloze blokje staat ook weer een verder geheel witte kolom op te vullen....)
Gaan we nu echt stimuleren dat we nóg meer vragen krijgen van leken over defecte senseo's en fietsaccu's?
Toename van dat soort topics zou een gegarandeerde manier zijn om me weg te krijgen van CO....
En ik denk dat de CO'ers die het leuk vinden dit soort vragen telkens maar weer te beantwoorden op een hand te tellen zijn.... (Ik heb respect voor hun geduld!)
Ik zie CO vooral als een ontmoetingsplaats voor gelijkgestemde mensen (elektronici, maar natuurlijk ook andere groepen zoals geïnteresseerden in sterkstroom, programmeren etc.). Hier kunnen we ervaringen uitwisselen en kennis delen. Dát zou gestimuleerd moeten worden!
Dat wordt in die nieuwe layout niet makkelijker gemaakt. De nieuwe layout is wellicht beter voor de mobiel. Maar was doen die mobiele gebruikers? Een beetje er doorheen scrollen?
Een forum, en dus CO, ook moet het hebben van content. Mensen komen naar CO om wat interessants te lezen. En die content wordt toch echt op een PC geschreven. Ik zie mensen nog niet foto's op maat maken, delen uit een PDF knippen, meetgegevens presentabel maken etc. op een mobieltje....
Kortom de serieuze gebruikers van CO, zowel lezend als schrijvend, zitten overwegend achter een PC (of equivalent). En als de CO layout PC onvriendelijk wordt, dan jaag je ze weg.
Zoals ondergetekende....
groet, Gertjan.