[IA] Rigol Oscilloscoop

Software installeren, digitale meuk (lees: I2C, SPI, of wat er dan ook gewenst is) op je ingangen zetten, loggen, saven, bestand posten (met vermelding van oorspronkelijke waarden het liefst).

Hoe het werkt weet ik niet, JIJ hebt dat ding :)

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jeroen:
Exacte levertijden zei jij op 10 juni over dat je ze 'morgen' zou horen en ons een mailtje met meer info zou sturen. Ik heb echter niks over de levertijd meer gehoord, behalve dat we een mailtje krijgen als ze verzonden worden.

Ik zou toch graag weten wanneer hij ongeveer binnenkomt, want als het toch die 6 weken levertijd wordt, dan ben ik waarschijnlijk in het buitenland en is het wellicht handiger om hem ergens anders heen te sturen of de levering bijvoorbeeld even uit te stellen. Als het 4 of 5 weken is (vanaf 11 juni gerekend), dan ben ik nog wél net thuis.

Verder had ik eigenlijk iets verwacht van een overeenkomst of betalingsbewijs vanuit Elquip. Zoals je zelf al duidelijk stelde in de mail doen wij geen zaken met jou, maar met Elquip. Ieder z'n geld is daarheen, maar nergens heb ik een bewijs dat ik nog iets van ze geleverd krijg. Ik ben misschien een zeikerd, maar je weet nooit hoe dingen lopen en op dit moment heb ik (en ieder ander) geen poot om op te staan, als jij morgen onder de trein komt (no offence) en Elquip 'weet van niks'.... :'(

Shiptronic

Overleden

mmm 26 pagina's bewijs :), plus half CO aan leden als getuigen + je bank afschrift!

word volgens mij erg moelijk om daar onderuit te komen,

ik ben er niet bang voor, heb nog een beetje vertrouwen in de mensen, al word dat wel steeds moelijker gemaakt :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik heb er ook wel vertrouwen in, al heeft jochem wel een punt. We zullen niet de eerste zijn die worden "opgelicht".

Al heb ik er alle vertrouwen in dat we binnenkort met ons speelgoed kunnen spelen :D

Op 22 juni 2007 18:30:03 schreef shiptronic:
mmm 26 pagina's bewijs :), plus half CO aan leden als getuigen + je bank afschrift!

word volgens mij erg moelijk om daar onderuit te komen,

ik ben er niet bang voor, heb nog een beetje vertrouwen in de mensen, al word dat wel steeds moelijker gemaakt :)

Begrijp me niet verkeerd, het vertrouwen in Jeroen heb ik wel. Maar Elquip levert aan ons, niet aan Jeroen. Elquip is vast ook een prima bedrijf, maar je weet het toch nooit. Daarbij, als Elquip volgende week failliet is, kun je wel tegen de curator roepen dat er op circuitsonline.net op het forum staat dat je wel hebt betaald, maar denk maar niet dat je er ver mee komt.

niet zo naief jochem_s

ik heb een mailtje de wereld ingedaan (week geleden ofzo, kan het nu niet checken, ik ben wederom voor mijn werk een paar dagen erg laat thuis...) en daarin vermelde ik de levertermijn van 3 weken.

dat K-ray zijn scoop heeft is heel simpel: elquip had er wel ene paar op voorraad.. maar niet zoveel als bij deze IA nodig waren.

heb vertrouwen, dat moet ik ook in jullie en elquip hebben.

en anders neem je de volgende keer zelf de moeite om iets te regelen, dan zul je in het vervolg wel anders praten...

b t w: no offence ;)

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op vrijdag 22 juni 2007 21:29:57

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 22 juni 2007 21:28:08 schreef Jeroen Boere:
niet zo naief jochem_s

????

ik heb een mailtje de wereld ingedaan (week geleden ofzo, kan het nu niet checken, ik ben wederom voor mijn werk een paar dagen erg laat thuis...) en daarin vermelde ik de levertermijn van 3 weken.

Mijn excuses, ik heb voor ik hier postte gechecked of ik een dergelijk mailtje had gehad, maar heb daar kennelijk straal overheen gekeken. Ik zie nu dat in je mail van 14 juni die termijn genoemd staat.

dat K-ray zijn scoop heeft is heel simpel: elquip had er wel ene paar op voorraad.. maar niet zoveel als bij deze IA nodig waren.

Ik had het niet over K-ray, ik snap prima waarom hij de scope al heeft. En dat Elquip geen 20 scoops op voorraad had begrijp ik ook wel, is ook al geen probleem. Het ging mij er puur om dat ik 15 juli waarschijnlijk op vakantie ga, dus misschien met afleveren iets moest regelen.

heb vertrouwen, dat moet ik ook in jullie en elquip hebben.

Okee, kennelijk ben ik de enige die het normaal vindt om van het bedrijf dat aan je moet leveren een overeenkomst of bewijs te ontvangen. Ik zal verder m'n mond daarover houden.
Laat ik het dan anders stellen: heb jij wel een dergelijk document van ze ontvangen?

en anders neem je de volgende keer zelf de moeite om iets te regelen, dan zul je in het vervolg wel anders praten...

Jeetje, wat zullen we nou krijgen zeg, ik stel op hele normale toon twee hele normale vragen. Ik heb meermaals je inzet geprezen en daarbij: ik was helemaal niet te beroerd om zelf dingen te regelen. Sterker nog, je stelde mijn inzet (offertes opvragen) in eerste instantie nou niet bepaald op prijs.
Ondanks dat heb ik voor de mensen die te laat waren om aan deze actie mee te doen de moeite genomen om via Rato wat te regelen tegen dezelfde prijs. Daar zat voor mij geen enkel voordeel aan hoor! Ik heb expres zelf niet bij Rato besteld, om onze gezamenlijke bestelling via jou niet in de war sturen. Volgens mij heb ik alles precies gedaan zoals jij vroeg. [knip]we hadden een afspraak ;)[/knip]
Ik vind dat ik nu wel erg gemakkelijk het verwijt naar m'n kop geslingerd krijg dat ik zelf de moeite had moeten nemen om iets te regelen.

b t w: no offence ;)

None taken, hoewel je laatste alinea toch wel wat aanvallend overkwam, hence mijn reactie.

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op zaterdag 23 juni 2007 01:42:34

@Jochem_S: Allemaal prima hoor, maar je probeert alles zo "zwart" te zien imho...

Ja, ik heb een document van ze ontvangen met de bevestiging van de bestelling.
Ook is er telefonisch een verificatie geweest met elquip omtrent de betaling (of deze goed ontvangen was).
Daarnaast heb ik diverse malen telefonisch contact met hen gehad.

En voor als ik onder de trein kom: (lijkt me onwaarschijnlijk, ze rijden toch nooit/niet op tijd)
Ik heb alles goed gedocumenteerd en uitgeprint. Daarnaast weten mijn ouders waar ik mee bezig ben. Er zijn wat mensen die mijn gegevens ook hebben. Dus met een beetje regelwerk komt het wel goed dan he ;)

ik snap best dat 3 weken wachten zonder enig teken van aktie een beetje frustie kan zijn. maarja, zo gaat dat nou eenmaal.

maar buiten dat, je leest mijn post op een verkeerde manier. ik wil je niet aanvallen, wat voor nut heeft dat?

gewoon gezelli samen een scoopje kopen en daarna fijn spelen met ut speulgoed, dat is wat we willen. ;)

wellicht een idee om in vervolg zaken via mail af te handelen ipv hier an'public dit te doen!?

enfin, ik ga slapen, het wekkertje wekt mij weer om 7.00h

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op zaterdag 23 juni 2007 01:44:42

Wij bestellen polyether vormpjes bij "de delftse polyether shop" om harddisks mee met de post te versturen. Prima spul.

Er is gisteren een fax voor nog eens 50 van die dingen de deur uit gegaan, en over een week of twee staat een transporteur op de stoep met 2 kuub polyether. Komt allemaal goed.

Zo werkt dat in het bedrijfsleven.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Jammer, net te laat gezien.
Had ook wel interesse aan een 1042CD model

Op 23 juni 2007 12:52:13 schreef The Puma:
Jammer, net te laat gezien.
Had ook wel interesse aan een 1042CD model

mail jochem_S ff, dan heb je nog een kans.

@Jeroen: alles bon, vrijdagavond-miscommunicatie houden we het maar op dan? :) Overigens: dat ik het forum gebruikte i.p.v. mail was vooral omdat ik dacht dat er misschien nog iemand anders was die wat info zou kunnen hebben.

@The Puma: ik ga het voor je proberen, hoewel ik niks kan beloven: in principe was de aanbieding een week geldig. Verder via email.

@K-Ray: dus als ik het goed begrijp gaat niet het hele sample-geheugen over de USB-lijn? Ik heb wat moeite je verhaal te begrijpen, dus correct me if I'm wrong.

Op 24 juni 2007 14:26:49 schreef Jochem_S:
@Jeroen: alles bon, vrijdagavond-miscommunicatie houden we het maar op dan? :) Overigens: dat ik het forum gebruikte i.p.v. mail was vooral omdat ik dacht dat er misschien nog iemand anders was die wat info zou kunnen hebben.

okee ;)

@Jeroen:
email ontvangen?

@Jochem_S:
Jeroen gaat ook kijken of hij iets kan doen voor mij.
Hopelijk lukt het een van jullie om mij aan zo'n apparaat te helpen.

Ik hoor het dan wel per email

Op 24 juni 2007 15:25:16 schreef The Puma:
@Jeroen:
email ontvangen?

@Jochem_S:

dat word ergens vannacht (uur of 3), ik kan niet bij mijn mail :(

Nieuw topic lijkt me een goed idee, jammer dat ik de scoop nog niet heb maar zodra die er is ga ik de boel ook onderzoeken. Die rigol DLL ziet er ook wel bruikbaar uit als het protocol te achterhalen valt.

ik maak een nieuw topic. How to use the rigol 1042CD

en zal daar de relevante posts naar toe slepen.

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op zondag 24 juni 2007 16:21:40

Op 24 juni 2007 15:25:16 schreef The Puma:
@Jeroen:
email ontvangen?

@Jochem_S:

Als ik het Rato vraag en het is mogelijk, dan moet dat wel resulteren in een bestelling, want ik vind het al coulant genoeg dat ze individuele orders voor de oorspronkelijke prijs aannemen. Lijkt me dus niet handig als Jeroen en ik het tegelijk gaan regelen en dat vervolgens een van ons tegen de leverancier moet zeggen dat het toch weer niet door gaat.
Wie informeert eerst? Neem ik contact op met Rato en wacht Jeroen even af, of neemt Jeroen contact op met Elquip en wacht ik even af?

Op 24 juni 2007 16:42:22 schreef Jochem_S:
[...]
Als ik het Rato vraag en het is mogelijk, dan moet dat wel resulteren in een bestelling, want ik vind het al coulant genoeg dat ze individuele orders voor de oorspronkelijke prijs aannemen. Lijkt me dus niet handig als Jeroen en ik het tegelijk gaan regelen en dat vervolgens een van ons tegen de leverancier moet zeggen dat het toch weer niet door gaat.
Wie informeert eerst? Neem ik contact op met Rato en wacht Jeroen even af, of neemt Jeroen contact op met Elquip en wacht ik even af?

wacht jij maar even af ;)

Ok, vind ik een goed idee.
Zou voor mij ook handiger daar Elquip een nederlandse importeur betreft. (eventueele garantie afhandelingen)

Als dat dan op een of andere manier niet zou lukken kan alsnog Jochem_S verder voor me kijken

[Bericht gewijzigd door The Puma op zondag 24 juni 2007 17:11:06

Vergeet niet, dat als er meer aan de hand is dan een defecte zekering, Elquip ook niet de knowhow heeft hoe het ding te repareren. Apparaat wordt dan naar een servicecenter van rigol doorgestuurd (china?) De vervoerskosten, verpakking, verzekering mag je dan alsnog zelf betalen. De 3-jaar garantie heb je namelijk van rigol, niet van de importeur. Deze is slechts de tussenpersoon.

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Op 24 juni 2007 22:00:34 schreef droid:
Vergeet niet, dat als er meer aan de hand is dan een defecte zekering, Elquip ook niet de knowhow heeft hoe het ding te repareren. Apparaat wordt dan naar een servicecenter van rigol doorgestuurd (china?) De vervoerskosten, verpakking, verzekering mag je dan alsnog zelf betalen. De 3-jaar garantie heb je namelijk van rigol, niet van de importeur. Deze is slechts de tussenpersoon.

Dat is niet volgens de wet. De wet zegt dat de verkopende partij (=Elquip) aanspreekpunt is voor garantie. Als er 3 jaar garantie op het apparaat zit, dan is het aan Elquip daar zorg voor te dragen. Hoe Elquip dat met Rigol regelt is niet de zorg van de koper.

Hmm, bovenstaande is mijn interpretatie van wat Elquip schrijft in punt 10.5 van hun leveringsvoorwaarden. Mijn interpretatie kan fout zijn. Mijn kennis van de wet laat me in steek of dit zo mag. Misschien valt het niet eens onder consumentenrecht ofzo. Elquip levert normaal alleen aan bedrijven dacht ik.

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Ik mag toch aannemen dat Elquip dat regelt, je hebt met hen de overeenkomst.