De R, G, en B signalen bevatten alle beeldinformatie. Daarnaast zijn er nog hsync en vsync signalen nodig, maar die bevatten VEEL minder informatie. Bovendien is er daar slechts informatie nodig als er toch GEEN informatie op R G en B getransporteerd wordt. Het is dus verspillend om een hele extra draad tussen je video signaal generator (hier bowling machine kennelijk) en je monitor te gebruiken.
(Andere mensen zijn van mening dat het mengen en ontmengen van verschillende signalen op 1 signaaldraad elektronica kost en daarom verspillend is. Ieder z'n mening....
)
Dus... Er zijn systemen die de synchronisatie (hsync en vsync) gewoon op het groene draadje er bij coderen. "sync-on-green".
Er zijn systemen die de boel combineren op 1 draad. ("H+V").
Er zijn systemen die gewoon 2 draden gebruiken. ("H" en "V")
Ik zie hier dat er gewoon een draad is aangesloten op V, dus hier wordt gewoon het "2 extra draden" systeem gebruikt, dus die "H+V" draad wordt hier gewoon als "H" gebruikt.
In princiepe zijn dan de gebruikte signalen bekend. Een VGA monitor heeft PRECIES dezelfde 5 draden. R, G, B, H en V.
Er zijn dan nog twee redenen die er voor zouden kunnen zorgen dat je de boel niet "met uitsluitend draadjes" kan aansluiten.
1) De frequentie kan buiten de tegenwoordig gebruikelijke range liggen.
2) de signaal niveaus zijn niet compatible.
Van H en V geloof ik dat een VGA monitor zeer tolerant is. Bovendien is het een eenvoudig digitaal signaal. Dat komt wel goed. Van RGB kan ik me voorstellen dat heel ouderwetse signaalniveaus iets van TTL waren. CGA kan dat best gedaan hebben. En dat zit ook met frequenties te werken die mogelijk buiten de range van normale vga monitoren valt.
Kijk je dan in een datasheet van een moderne monitor dan zie je dat z'n horizontale sync van 30kHz omhoog gaat. Heel oude signalen waren zo'n 16kHz, net als "tv". Als dat zo is kan je een converter nodig hebben.