deurrubber wasmachine verfrommeld na wasbeurt

na een was zag de deurrubber er verfrommeld uit
ik heb geen idee waaraan dit kan liggen
maar ben bang dat de machine een van dees de geest zal geven

beest is wel 17 jaar oud

merk en model zal ik deze avond opgeven

Arco

Special Member

Het lijkt alsof de binnenste bevestiging van de manchet iets verschoven is t.o.v. de buitenste. Op zich niet zo erg, zolang alles heel blijft.
Er komt wel wat meer stress op te staan, en op sommige punten raken delen van de manchet elkaar (wat slijtage geeft bij draaien)

Mijn machine heeft ook zoiets (in mindere mate). Ik maak de manchet regelmatig schoon en smeer 'm in met siliconen deurrubberspray voor auto's.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

In ieder geval zijn de binnenste en de buitenste rubber randen tov elkaar verschoven, maar dat wist je al :-).

Op de manchet achter de deur bovenaan staat heel vaak een merktekentje en zo ook een op het vaste deel van de automaat.
Als die goed "op elkaar staan" is de binnenste verdraaid.

Om het weer goed te krijgen kun je proberen de buitenste iets tegen de klok in te draaien.(naar links dus :-))

Doorgaans ben ik duidelijk bij wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

dus ik moet niets beginnen open vijzen :-)

maartenbakker

Golden Member

Het kan ook betekenen dat de schokdempers slecht zijn. Dan moet je hem na elke wasbeurt weer terugschuiven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

eigenlijk moet ik zien of afvoergaatjes nog onderin op 6u staan :-)

Klopt idd de gaatjes moeten precies op 6 uur positie staan.De manchet is gewoon verschoven omdat er was tussen heeft gezeten tijdens centrifugeren.

Is je trommelkruis nog heel? dan draait ie iets uit het midden.

zit sinds 2009 in de PV.

Kijk ook even naar de ophanging van de trommel. Kan best zijn dat er een veer gebroken is.

het lijkt of de binnenste ring idd wat verschoven is, gaatje zit niet meer op 6u, maar dat wordt projectje volgende dagen om dan toch alles open te vijzen, want ik geraak niet vanuit de deur aan binnenste ijzer/veer om het los te doen

machine is een bauknecht wa8588W

Arco

Special Member

In een ongelukkige samenloop van veel was en ongebalanceerde lading willen alle maches wel eens een 'sprong' maken waardoor de boel iets verschuift...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Makkelijkste is het voorfront geheel los te nemen en dan is het zo gepiept.