Ik heb een aantal van die lichtslangfiguren in rendiervorm die ik als "kudde" elk jaar met Kerstmis in de tuin zet. Elk jaar kocht ik een één bij. De kudde is nu 6 rendieren groot. Ze worden geschakeld met één enkele simpele tijdschakelaar.
Maar nu heeft de fabrikant het "verbeterd". Bij de oudste exemplaren was het gewoon stekker er in en hij brandt. Bij de volgende generatie was er een knop die je na inschakelen kon indrukken en dan ging ie in 6 uur aan, 18 uur uit mode. Maar met een externe tijdschakelaar ging ook nog.
Maar bij deze gebeurt er nog niks als de spanning er op gaat. Je moet dan eerst op die knop drukken en dan gaat ie aan, Nogmaals drukken is de 6/18 uur mode. En nu past ie dus niet neer in de kudde, Ik kan hem niet met een externe tijdschakelaar bedrijven. En constante spanning en dan 6 uur aan 18 uur uit is ook niet fijn want de rest van de kudde is veel langer aan. ongeveer 8 uur. Leve de verbetering!
Ik overweeg het ding maar terug te brengen naar de Lidl, want ik kan er niks mee. Misschien weet iemand nog een truuk?