Beste forumleden,
Vanochtend hoorde ik een doffe plof en dacht dat het de post was die op de mat viel.
Even later ontdekte ik dat ik in een kamer op de 2e etage geen stroom had.
In de meterkast zag ik vervolgens dat 1 groep uit was geslagen.
Bij het terugzetten sloeg deze weer uit en hoorde ik dezelfde plof.
Na het uit het stopcontact halen van alle gebruikers in de bewuste kamer, zo ook de powerline adapter, heb ik de groep weer ingeschakeld en was alles weer oké.
Bij het weer in het stopcontact steken van de powerline adapter bleef alles oké.
Omdat er verder geen oorzaak gevonden kon worden voor de kortsluiting zochten we uiteindelijk het probleem bij de adapter.
En na het openmaken werd ons vermoeden bevestigd.
De set is inmiddels buiten garantie vermoed ik (april 2020) maar ik ben wel geïnteresseerd in wat er blijkbaar in dit apparaat is gebeurd.
De 2 andere sets (die aan de modem verbonden zit en de losse wifi plug op de 1e etage) doen het prima.
Het is dus alleen deze set die wifi en bekabeld internet verzorgd voor tv en xbox en waarop een stekkerdoos zit aangesloten waarop de tv , xbox en een lamp zitten.
Deze stonden allen niet aan en doen het nog steeds prima.
De set heeft volop ventilatie rondom.
Op de foto's is duidelijk te zien wat er defect is maar wat kan ik als geïnteresseerde leek hieruit afleiden?
De polen naar het stopcontact hebben aantasting / schade. Zie de omcirkeling.
Welke onderdelen hebben gefaald?
Zoals altijd stel ik jullie uitleg en kennis door jullie gedeeld erg op prijs!
PS. Ik weet dat sommigen van jullie dit soort apparaten voor ethernet en wifi helemaal niks vinden maar wij hebben inmiddels er al heel wat jaren probleemloos en veel plezier van. Eerst een set van TPLINK en nu deze van DEVOLO.
Dus svp geen preek over dat deze apparaten niet werken. Bij ons deden en doen ze het prima.
Tot vandaag dan.