UPDATE:
Zoals beloofd hier de afloop van deze kwestie :
Ik heb op 2 oktober j.l. een e-mail gestuurd naar de zaak waar de set was gekocht. Zij gaven het advies om de kapotte set in verpakking en met aankoopbon bij een filiaal dichter bij mij in de buurt in te leveren.
Ik ben op 5 oktober j.l. naar een dichtstbijzijnd filiaal gegaan. Ik heb toen overlegd met de manager en hij vertelde mij dat de set moest worden opgestuurd naar DEVOLO in Aken, Duitsland en niet ter plaatse direct kon worden omgeruild zoals DEVOLO had toegezegd.
Er was toen een DEVOLO MAGIC 2 Set aanwezig in de winkel en ik stelde voor om eventueel bij te betalen en die set te reserveren / of om te ruilen voor de defecte set. Dat was echter vanwege de omruil richtlijnen van de keten niet mogelijk en daar had ik vanzelfsprekend begrip voor.
Het gesprek verliep verder vriendelijk en ik zou binnen twee weken bericht krijgen. Dat gebeurde niet. Ik moest uiteindelijk zelf na 3 weken bellen om iets te weten te komen.
Dat telefonische gesprek verliep rommelig en erg gehaast. De manager zei o.a. eerst dat hij "gisteren ermee aan de slag was gegaan", later in het gesprek had hij het erover dat "hij vandaag ermee aan de slag was gegaan". Het gesprek gaf mij geen goed gevoel.Ik zou gebeld worden als er verder iets bekend was.
Dat gebeurde een paar dagen later en de manager vertelde in opnieuw een nogal gehaast gesprek dat DEVOLO de set in dezelfde kapotte staat had teruggestuurd. Er was helemaal niets mee gedaan. Even later had hij het er ook opeens over dat niet DEVOLO maar dat de eigen reparatie afdeling verantwoordelijk was. Ook dat gesprek gaf mij geen goed gevoel.En ik zou gebeld worden als er iets bekend was.
Dat gebeurde uiteindelijk op 1 november j.l. en de manager vertelde mij dat we een hele nieuwe set zouden krijgen. Op 2 november kreeg ik een e-mail met de melding dat die nieuwe set in de winkel klaar lag.
Bij het ophalen viel me meteen op dat de (niet zo nieuwe) doos al een keer was opengemaakt en weer opnieuw was dichtgeplakt. Dat heb ik ook direct aan de desbetreffende medewerker gemeld. Dit leek mij geen nieuwe set zoals door de manager was beloofd en was aangeboden. Hij verzekerde ons dat dit toch echt een hele nieuwe set was.
Eenmaal thuisgekomen zagen we dat de doos inderdaad al was open geweest en weer was dichtgeplakt met een tweede kleinere transparante plakker over de grotere opengesneden transparante sticker.
Op de kartonnen binnenverpakking was ook duidelijk te zien dat er ooit een briefje met tape opgeplakt had gezeten en er was de doordruk te zien van een handgeschreven nummer. 1 van de adapters was ook niet niet serie nummer gelijk met het serie nummer op de verpakking , d.w.z. het was dus een samengestelde set uit twee sets. Ook waren op de sets vuiltjes / sporen te zien die nog verder duidelijk maakten dat de set niet nieuw was.
Ik heb toen de klantenservice van de keten gebeld en de medewerker in kwestie vroeg mij om mails etc. en de volgende dag belde deze mij met de mededeling dat de zaak inderdaad niet zoals beloofd en niet netjes was afgehandeld. De set die ik had opgehaald was weer opgestuurd vanuit een ander filiaal en daar hadden ze nogal aangerommeld en "een set samengesteld".
De medewerker beloofde mij dat we nu toch echt de beloofde nieuwe set zouden krijgen zodra ik de omstreden set had ingeleverd.
Dat is inderdaad gebeurd en we hebben nu de allernieuwste type DEVOLO set in huis.
Eind goed , al goed dus.
Conclusie : het rommelige en trage handelen van een filiaal manager i.c.m. een aanrommelend ander filiaal is in 1 dag goed gemaakt door een competente en vlot handelende klantenservice medewerker.