Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 10

Sine

Moderator

Help een mede CO-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats. Dus gelieve dit soort verzoekjes te verzamelen in dit topic in plaats van het forum er mee vol te strooien.

Dit is alweer een mijlpaaltje! Dit is namelijk het 10e 'opsporing verzocht' topic sinds we er in 2010 mee begonnen zijn.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.
Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan ook even zodat we niet onnodig voor je blijven zoeken.

Deel: 10

Vorige topic:
Deel 9

Iemand enig idee wat voor diode dit is(opdruk S5). Zit in een versterker.

maartenbakker

Golden Member

Het logo komt me erg bekend voor, maar ik kan er even niet op komen. Is S5 het enige opschrift of staat er aan de andere kant nog iets?

Of even een heel belangrijke stap terug. In welk deel van de schakeling zit hij? Bruggelijkrichter achter een normale nettrafo? Secundair afgezekerd met hoeveel ampere?

En dan nog een essentiële stap terug. Is het merk of type van de versterker bekend of heb je de foto ook maar gekregen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Special Member

maartenbakker

Golden Member

Jep, ik kwam net terug om dat ook te posten... Maar om er het type bij te vinden moet je naam waarschijnlijk Arco zijn, of het moet op de achterkant van de diode staan.

Ik denk dat de basale aanpak, merk, type, context, altijd het kansrkijst is.

Overigens zitten we in het verkeerde topic. Het gaat er meer om wat het is dan waar je hem kan krijgen. Zodra je weet wat het is, kun je er waarschijnlijk gewoon een UF5404 in proppen ofzo. Die heeft elke monteur wel liggen. Of misschien moet hij meer dan 3A aankunnen, dan stop je er wat anders in.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Ik heb de grootte van de diode S5 vergeleken met mijn eigen voorraad en ik kom op 6A diode de P600G uit.
Dit is puur op het oog gedaan.
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Diotec-Semiconductor/P600G?qs=OlC7…

Dan kan het nog wel of geen schottky diode zijn, maar volgens mij kan je een gewone diode ook vervangen door schottky.Enkel schottky gaan niet zo hoog in spanning dus als de wisselspanning daar hoger is dan 60V zal het wel een gewone diode zijn.

Arco

Special Member

S5 is volgens mij geen typenummer, dat staat wellicht aan de onderkant...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is een Delta type7020 versterker
Zekeringen in de buurt van de diode'a zijn 8 ampere. Op de achterkant staat inderdaad meer 8)7

[Bericht gewijzigd door daltonagf op donderdag 6 juni 2024 08:55:40 (18%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op donderdag 6 juni 2024 04:13:52 schreef Arco:
S5 is volgens mij geen typenummer, dat staat wellicht aan de onderkant...

Meer een geestelijke gesteldheid :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Onmiddelijke afkeur.

In dit geval denk ik dat S5 een datumcode is volgens IEC60062. Dan dus mei 2004.

5A 100V, dus dan zat ik met 3A duidelijk te laag. Verder zijn het geen kritische types. De zekeringen zijn wat zwaarder dan de diodes maar zullen wel op tijd doorgaan in geval van defect.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 6 juni 2024 13:29:56 (20%)

Heeft iemand een idee van welk merk deze connectoren zijn:
https://www.vintage-radio.net/forum/attachment.php?attachmentid=77558&…
Het gaat om die 12p connector in het midden. Zowel board to board als board to cable connector.

Foto gejat van een ander forum. Ik weet dat Philips ze ook gebruikt heeft, volgens mij in VCRs oid. Dus ik dacht in de eerste instantie dat het een Stoko model was maar dat is niet zo.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 16 juni 2024 14:13:59 (13%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Ik ken ze alleen uit SEL toestellen. Is het toevallig van een of ander ITT dochterbedrijf?

En wat is jouw context en de context op het andere forum?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 16 juni 2024 15:30:49 (25%)

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Een kennis zoekt ze, zitten in een Revox, maar dan in het wit/lichtgrijs.
Maar ik weet zeker dat ze ook op andere plaatsen gebruikt zijn.

Volgens mij werden ze ook gebruikt in de MDCR taperecodertjes van de P2000.

AMP -> Nee ik denk het niet?

Je kon er een PCB insteken met van die kale pinnetjes. Of een kabel à là modular II met ook aan een kan pinnen, andere kant draad.

Ik heb de MDCR service manual opgezocht en de connector daarop heeft het 12NC nummer 5322 265 54006 of 5322 267 64007.

-edit- Het begint erop te lijken dat het toch een AMP connector is, maar welke?
De pinnen zijn 163691-1 heb ik ergens ook gevonden.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Eindelijk gevonden, dus toch de: AMP CIS FEMALE CONN serie.
De 3P connector heeft artikelnummer 163680-1
https://www.te.com/en/product-163680-1.html

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 16 juni 2024 18:40:23 (18%)

revado

Honourable Member

Soms handig als je oude voorraad bewaart :)
Ik heb al contact met Henry, maar voor de anderen ook nuttig om te zien.
Space is 2,5 ( even aangepast) past ook in een stuk gaatjesboard van 2,54 en de connectoren zijn 60 voudig.

[Bericht gewijzigd door revado op zondag 16 juni 2024 20:31:53 (14%)

Ik zoek dit ground-contact veertje voor Hameg / R&S probes:

Ik heb geen flauw idee hoe men dit noemt en dus wordt ernaar zoeken ook erg lastig.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Pffff... €10 per stuk. 't Is weer typisch Teledyne. :(
Maar waarschijnlijk kan ik ne wel meer in deze richting verder zoeken...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
fatbeard

Honourable Member

.. of zelf maken uit een afgedankte gitaarsnaar...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
benleentje

Golden Member

IK zoek 2 sets koolborstels voor een Burny MT-2630 DC servo motor

Set 1 4,65 x 4,65 mm = voor de motor zelf
set 2 4,65 x 3,05 mm= is voor de tacho achterop de motor

Beide zijn zo gemeten met de schuifmaat maar gezien het een Amerikaanse motor is zal dat wel een inch maat moeten zijn maar welke?

Arco

Special Member

Hier hebben ze er genoeg: https://www.graphitestore.com/Carbon-Brushes/Brushes/custitem_thicknes…
Zou iets van 0.25 x 0.25 en 0.25 x 0.12 inch zijn. (eventueel iets grotere is met een paar vijlstreken passend te maken)

Op maandag 17 juni 2024 23:16:36 schreef benleentje:
IK zoek 2 sets koolborstels voor een Burny MT-2630 DC servo motor

Set 1 4,65 x 4,65 mm = voor de motor zelf
set 2 4,65 x 3,05 mm= is voor de tacho achterop de motor

Beide zijn zo gemeten met de schuifmaat maar gezien het een Amerikaanse motor is zal dat wel een inch maat moeten zijn maar welke?
[bijlage][bijlage]

Probeer het eens bij Emeko in Dordrecht. Ik heb daar ook regelmatig obscure borstels vandaan gehaald voor tachogeneratoren tegen zeer schappelijke prijzen. En is het dan een keer echt een heel afwijkend geval dan kunnen ze ze ook op jouw specificatie samenstellen en leveren.

https://www.emeko.nl/producten/koolborstels/

Dominic