Trapkrachtsensor Bafang M420 calibreren

Hallo,

Ik heb een fiets met een Bafang M420 motor eronder (Canbus variant)
Ik wil hiervan de trapkrachtsensor vervangen (complete trapas) aangezien deze defect is.
Ik heb deze nog niet besteld aangezien er steeds een opmerking bij het artikel staat dat in sommige gevallen een Kalibratie uitgevoerd moet worden om juist te kunnen functioneren. Dit zou dan moeten gebeuren met een Bafang "Besst Tool"
Heeft iemand toevallig ervaring met het vervangen van deze trapkracht sensoren, aangezien er wordt vermeld dat dit in sommige gevallen nodig is.
Is dit bijna altijd nodig of slechts af en toe? Ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden. Ik kom wel tutorials tegen waarin hier niet over gesproken wordt in het hele proces van A-Z.
Alvorens de trapas te bestellen wil ik graag mijn risico afwegen. Ik zou in het ergste geval een Besst Tool kunnen bestellen, maar dit maakt mijn reparatie weer 150/200 euro duurder... De kans dat ik deze nog eens nodig heb is erg klein...

Of is er misschien iemand in de omgeving van Breda die een Besst Tool heeft, waar ik de Kalibratie mee zou mogen uitvoeren? (uiteraard tegen een vergoeding)

Groeten,
F-rank