Het kan best zijn dat ik een verkeerd advies geef. Maar als ik in deze situatie zou zitten, dan zou ik de transformator aansluiten en meten wat voor spanning er af komt.
Dus de 3x220V voedende kant aansluiten op de 230V klemmen van de transformator. Vervolgens op de 400V klemmen van de transformator meten wat er doorgezet wordt. Dat zal, gezien de voedingsspanning, iets van 380V moeten zijn. Je moet wel elke combinatie testen dus u-v en u-w en v-w (dat zijn drie metingen).
Als dit klopt dan kan je de compressor op de transformator aansluiten, maar let goed op dat de aarding van de compressor in stand blijft, met een voldoende aderdoorsnede en mechanische robuustheid.
Er is nog een (1) voorbehoud. Het is de vraag of de compressor genoeg heeft aan 3x380V of dat de nul ook gebruikt wordt voor het stuurgedeelte. Dat kan je herkennen aan het aantal aders in de kabel.
Zijn dat 4 aders dan zit je goed want dat zijn 3 fasen plus aarde.
Zijn dat 5 aders dan zijn dat 3 fasen plus de aarde plus de nul. Dat word lastig omdat de 400V kant van de transformator geen nulaansluiting heeft. Dat is met een 380-220 transformator wel op te lossen maar dat wordt meestal een partijtje knoeiwerk. Als dit het geval is dan kan je beter het geduld opbrengen tot het net is omgebouwd naar 3x400V. Succes..