Ja dat zat ik me ook even af te vragen, er was encryptie, maar waarschijnlijk is die allang gekraakt.
In het eerste deel van mijn bericht had ik nog aangenomen dat je meerdere frames en wat geluid nodig zou hebben om de beslissing te nemen, mogelijk en aantal seconden. Als je frames gaat blacklisten, kan het inderdaad veel sneller, en heb je dus veel minder opslagcapaciteit nodig.
Een hash maken van een heel beeld kan, maar ik zou stukken negeren, zoals de bovenhoeken, waar het logo van de zender staat.
Een CRC of hash maken van veel data is wel iets wat een FPGA heel goed voor is.
Een beeld 4k video zijn ongeveer 8.3Mpixels van 3 bytes elk, dus ongeveer 25MB ruwe data. Op 30 fps krijg je elke 33ms een nieuw frame. Als we aannemen dat de FPGA op 100MHz draait (redelijk voor een mid-range FPGA, mist de code goed geschreven is), is dat dus elke clockcycle 8 bytes, dus een algoritme waar 8 bytes tegelijk in gaan. Lijkt me best haalbaar!
Je zou er ook voor kunnen kiezen om elk zoveelste pixel te gebruiken, aangezien het een digitale stream is zonder compressie krijg je elke keer exact dezelfde binaire data, lijkt me, en dan hoef je dus niet alle data te gebruiken, zolang je genoeg gebruikt dat het voldoende uniek is.
@hardbass: DNS blacklisten werkt alleen als de reclame van een andere server komt, en de speler geen dienst weigert als de reclame niet geladen kan worden.