Even een kleine update:
@Keebrev: uiteraard bedoel ik 6mm vertint koperdraad. Ik denk overigens dat blank koperdraad niet eens te vinden is, tenzij je zelf gaat pellen.... ??
Vanmorgen in elke geval de potentiaal vereffening in orde gemaakt. Ik heb alle 5 de kranen met de metalen muurplaat verbonden met een ringleiding van 6mm vertint koperdraad. Dit heb ik gedaan omdat ik 1: te weinig blank vertint aardedraad 6mm had. 2: ik anders 12 draden kreeg en ik daar geen kroonsteen voor hebt. en 3: ik een lasdoos nodig heb met 12 aansluitingen (heb ik ook niet). Hiermee vervallen er alvast 3. Vervolgens heb ik de Drain, het (kunststof) bad en de metalen vloermat elk een aparte draad gegeven. Daarna heb ik van zowel de wcd van de wasbak, de wcd van de droger en de wcd van de wasmachine een aarddraad naar het centraal punt gehaald. Tot slot moet er nog een draad komen naar het aardingspunt in de meterkast, maar die moet besteld worden. (Eigenlijk niet nodig, maar anders heb ik voor niets het plafond laten openmaken en een leiding gemaakt.
)
Ik denk dat ik het hiermee allemaal wel afgedekt hebt en dat dit de beste oplossing is. Ik verwacht hier geen problemen mee in de toekomst.
Allemaal bedankt voor het meedenken.