afgekapt door een slotje

Arco

Special Member

Post op een gesloten topic nog accepteren als deze voor het sluiten is gestart?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Dan snoer je eventuele reageerders op die laatste post weer de mond, want dat kan dan niet meer.

Doorgaans ben ik duidelijk over wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
GJ_

Moderator

Op maandag 6 januari 2025 00:09:52 schreef Sine:
Aanpassen gaat in een gesloten topic sowieso niet.

Toch wel? niet dus :-)

Op maandag 6 januari 2025 10:48:02 schreef vergeten:
Dan snoer je eventuele reageerders op die laatste post weer de mond, want dat kan dan niet meer.

Dat is toch de bedoeling van een slotje?

RAAF12

Golden Member

Als er een slot op zit is het vlaggetje read-only.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer
vergeten

Golden Member

Op maandag 6 januari 2025 10:49:08 schreef GJ_:
[...]Toch wel?
[...]Dat is toch de bedoeling van een slotje?

Ja natuurlijk, maar ik bedoel dat dan tussen de actie; slotje erop door een moderator, en het werkelijke actieve slotje(voor de gebruikers) toch nog een posting die ahw "in de lucht hangt" geaccepteerd wordt.
Daarop is dan geen reaktie meer mogelijk en wordt die mogelijkheid voor posters die dat toch nog willen afgekapt.

Dan wordt het een beetje "wie het laatste woord heeft" in dit voorbeeld dan de "in de lucht hangende poster" met zijn/haar bericht ;)

Doorgaans ben ik duidelijk over wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op maandag 6 januari 2025 00:09:52 schreef Sine:
[... klompen aanvoelen dat ie op slot gaat... ]

Dat leek me hier wel het geval, daarvoor loop je lang genoeg mee op het forum ;)

Oh, ik dacht dat de directe aanleiding was dat een langlopend topic na 30-33 paginas dichtgemikt werd....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fred101

Golden Member

Er worden redelijk wat topics zoals die, waar iemand vraagt of iemand iets kan vervangen, open gelaten. Zeker omdat hier wat zinnigs werd gevraagd door een COer had ik niet verwacht dat deze op slot zou gaan. Ik heb het dus niet over welles/nietes topics waar wordt geruzied.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Sine

Moderator

Op maandag 6 januari 2025 10:42:30 schreef Arco:
Post op een gesloten topic nog accepteren als deze voor het sluiten is gestart?

Je bent nummer 4 met dat idee, en de poster onder je lijkt het te verbazen .. maar ja, een topic wat dicht is .. is dicht?
Daar valt niets meer te posten, en daar is posten wellicht helemaal niet gewenst. Dus daar moet je vooral geen provisies voor gaan bouwen.
Snie moeilijk toch :?

Op maandag 6 januari 2025 18:44:09 schreef fred101:
Er worden redelijk wat topics zoals die, waar iemand vraagt of iemand iets kan vervangen, open gelaten.

De vraag was letterlijk: "Iemand in de buurt die hier ervaring mee heeft en dit kan en tegen betaling wilt doen?"
Dat is een V&A vraag, en die blijven nooit lang open.

Op maandag 6 januari 2025 17:36:06 schreef rew:
[...]Oh, ik dacht dat de directe aanleiding was dat een langlopend topic na 30-33 paginas dichtgemikt werd....

Dan heeft het posten in zo'n gesloten topic ook geen zin, want daar gaat niemand meer op (kunnen) reageren. Daar zijn ook nettere oplossingen voor te bedenken.
Maar voor nu kun je dan met je toch al getypte text naar het nieuwe topic.

Sine

Moderator

Wij zijn niet omipresent, dus waarschijnlijker is dan: niet gezien.

Nu kan ik ook een lijstje gaan maken van topics die wel gesloten zijn, maar dat is toch wel een beetje flauw.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 6 januari 2025 19:59:30 (46%)

benleentje

Golden Member

Op maandag 6 januari 2025 19:58:19 schreef Sine:
Wij zijn niet omipresent,

Leuk een nieuw woord.
Maar dat jullie niet alomtegenwoordig zijn stel met toch wel ietwat teleur. O-)
Waar gaat dat heen zonder de waakzame ogen van de moderators. >:)

Omnipresent is synoniem voor alomtegenwoordig volgens het dikke bekende woordenboek. :)