Een snelle truc om je tekst niet per ongeluk kwijt te raken is om voordat je verstuurd het hele blok te selecteren en te kopieren: CTRL-A en CTRL-C
Dan zit hij nog in de plakbuffer (CTRL-V) voor als het mis zou gaan.
Een snelle truc om je tekst niet per ongeluk kwijt te raken is om voordat je verstuurd het hele blok te selecteren en te kopieren: CTRL-A en CTRL-C
Moderator
Gewoon de back/terug knop van je browser gebruiken, dan ga je weer terug naar het invoervenster compleet met ingevoerde tekst.
Net nog getest met deze post, dat werkt.
Maar bij hele grote stukken is een ctrl-A, ctrl-C geen slecht plan.
Golden Member
Op zondag 5 januari 2025 12:07:04 schreef KGE:
Klembord heet dat in Windows Maar ik vind plakbuffer wel mooier klinken.
Op zaterdag 4 januari 2025 17:57:02 schreef Jeroen:
Het zal inderdaad geen scenario zijn dat heel vaak voorkomt, maar ik kan mij wel de frustratie voorstellen als je net een lap tekst voor niks hebt zitten typen.
Mag ik een technisch voorstel doen wat hopelijk uitvoerbaar is?
Als je post naar een topic wat in de laatste 60 min op slot gedaan is, dan wordt de posting gewoon geaccepteert. Maar... nu komt ie in een voorheen onbekende "hidden" state: Niemand kan hem zien totdat een moderator dat vinkje uitzet.
Nieuwe kolom maken in de database. Default op nul zetten.
"show forum" (circuitsonline.net/view/) aanpassen met "where hidden = 0" (ook /reply niet vergeten aan te passen. Mogelijk meer plekken.).
En dan iets maken dat de posting dus voor moderators zichtbaar is en "unhidden" kan worden.
En bij het "post reply" gedoe dus niet "if slotje then foutmelding" maar if slotje hidden = 1;. (en waarschuwing: Sorry topic is op slot gegaan, een moderator kan beslissen je bijdrage toe te staan. ).
als je het nu anders doet. de moment dat een topic op slot is, kan je de 'posten' knop niet meer gebruiken. greyed out.
voor iemand die al aan het typen was, zit die actieve knop nog op de browser en kan het antwoord er nog door.
ik heb vaak al iets getyped, doordat ze me iets vragen, niet op de posten knop gedrukt. 3uur later zit ik weer achter de pc, druk op posten en krijg dan dat het op slot is.
[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 5 januari 2025 15:48:18 (28%)
Wellicht kan de logica ook worden omgedraaid.
Als iemand op de button "antwoorden' klikt, krijgt de moderator bij het betreffende topic te zien dat iemand aan een antwoord werkt.
"Op slot zetten" moet dan worden geblokkeerd.
Om te voorkomen dat die blokkade te lang in stand blijft, kan die na bijvoorbeeld een uur worden opgeheven.
De button "antwoorden" zou wel meteen geblokkeerd moeten worden.
Veel vaker voorkomend: Het topic blijft gewoon open maar er komt al een ander bericht tussendoor. Het is handig dat te weten als je zelf nog op zoek bent naar linkje of iets.
Met javascript kan een pagina elke 15s blijven pollen of een topic nieuwe berichten heeft of is gesloten, zonder dat de schrijver in het 'Beantwoorden' veld hier verder iets van merkt. Er hoeft niet in de toekomst gekeken te worden.
Moderator
Als je post naar een topic wat in de laatste 60 min op slot gedaan is, dan wordt de posting gewoon geaccepteert.
Wellicht kan de logica ook worden omgedraaid.
Als iemand op de button "antwoorden' klikt, krijgt de moderator bij het betreffende topic te zien dat iemand aan een antwoord werkt.
voor iemand die al aan het typen was, zit die actieve knop nog op de browser en kan het antwoord er nog door.
Een gesloten topic is gesloten [punt]
Dat is meestal zo omdat we daar juist niet op extra input zitten te wachten. Hoe goed bedoeld ook, en ook al was je begonnen te tikken voordat het topic dicht ging dan geeft je niet automatisch extra privilege om toch te posten.
En alles met werk achteraf wil je ook zo veel mogelijk vermijden. (Wij zijn ook niet omnipresent)
Op zondag 5 januari 2025 18:56:44 schreef K7Jz:
Veel vaker voorkomend: Het topic blijft gewoon open maar er komt al een ander bericht tussendoor. Het is handig dat te weten als je zelf nog op zoek bent naar linkje of iets.
Ik ken een forum wat zo iets heeft, en daar zou je natuurlijk ook de "gesloten" status meteen kunnen opvragen.
3uur later zit ik weer achter de pc
Tja, dat is hoe dan ook er over
Op zaterdag 4 januari 2025 18:24:40 schreef Sine:
Het echte probleem lijkt (me) dat je het bericht kwijt bent op het moment dat je op 'post' drukt. In plaats van wat er nu gebeurt zou je ook een melding kunnen generen die zegt dat het topic is (dicht/verplaatst) maar de invoer laat staan. Dan kun je er eventueel nog mee naar een ander of een nieuw topic.
Lijkt mij een prima oplossing, ik ben ook wel eens een tekst kwijtgeraakt. De back button van de browser werkt "meestal" goed. (Dus niet altijd. Misschien was de uitzondering op een plaatje preview klikken voor het posten van de post? Ik weet het niet meer. Het kan best een vorm van pebcak zijn geweest.)
Eerst een kladje typen in bijv. Notepad en dan copy en paste in de Reply, is Preview goed dan posten.
Post gelukt? Kladje kan weg.
Geen probleem.
Golden Member
Het ging mij niet om dat ik tekst kwijt raak. Het gaat erom dat wanneer ik klaar ben ondertussen het topic is gesloten. Ik type maar met 1 vinger dus snel gaat het niet. En blijkbaar ben ik niet de enige die daar af en toe tegen aanloopt. Niet zo vaak dat het echt een probleem is maar het is wel frustrerend, zeker als je bv ook nog afbeeldingen en links erbij hebt gezocht. Regelmatig zit er meer dan een half uur type en zoek werk in 1 reply. Vaak pas ik daarna ook nog dingen aan.
Moderator
Aanpassen gaat in een gesloten topic sowieso niet.
Op zaterdag 4 januari 2025 17:20:53 schreef benleentje:
Maar soms kan je ook op klompen wel aanvullen dat een topic op het punt van sluiten staat.
Dat leek me hier wel het geval, daarvoor loop je lang genoeg mee op het forum
Op zondag 5 januari 2025 23:41:48 schreef fred101:
Het ging mij niet om dat ik tekst kwijt raak. Het gaat erom dat wanneer ik klaar ben ondertussen het topic is gesloten. Ik type maar met 1 vinger dus snel gaat het niet. En blijkbaar ben ik niet de enige die daar af en toe tegen aanloopt. Niet zo vaak dat het echt een probleem is maar het is wel frustrerend, zeker als je bv ook nog afbeeldingen en links erbij hebt gezocht. Regelmatig zit er meer dan een half uur type en zoek werk in 1 reply. Vaak pas ik daarna ook nog dingen aan.
Zoal hierboven door K7Jz al is opgemerkt: het is heel eenvoudig om hier middels een java scriptje een oplossing voor te verzinnen. Punt is echter dat die oplossing niet gratis is. Het betekent zowel op de client extra rekentijd en misschien wil jij die kosten wel dragen maar anderen niet. Maar het betekent ook op de server(s) extra rekentijd. En die extra rekentijd loopt veel harder op dan je in eerste instantie zou denken. Want die server doet dat niet alleen voor de topics die op slot gaan, maar ook voor de topics die niet op slot gaan.
Ik weet geen details over de hosting van circuitsonline.net maar ik zou in ieder geval eerst testen hoeveel impact het heeft op de performance en of dat zonder problemen binnen het huidige hosting tarief valt
Special Member
Post op een gesloten topic nog accepteren als deze voor het sluiten is gestart?
Golden Member
Dan snoer je eventuele reageerders op die laatste post weer de mond, want dat kan dan niet meer.
Moderator
Op maandag 6 januari 2025 00:09:52 schreef Sine:
Aanpassen gaat in een gesloten topic sowieso niet.
Toch wel? niet dus
Op maandag 6 januari 2025 10:48:02 schreef vergeten:
Dan snoer je eventuele reageerders op die laatste post weer de mond, want dat kan dan niet meer.
Dat is toch de bedoeling van een slotje?
Golden Member
Als er een slot op zit is het vlaggetje read-only.
Golden Member
Op maandag 6 januari 2025 10:49:08 schreef GJ_:
[...]Toch wel?
[...]Dat is toch de bedoeling van een slotje?
Ja natuurlijk, maar ik bedoel dat dan tussen de actie; slotje erop door een moderator, en het werkelijke actieve slotje(voor de gebruikers) toch nog een posting die ahw "in de lucht hangt" geaccepteerd wordt.
Daarop is dan geen reaktie meer mogelijk en wordt die mogelijkheid voor posters die dat toch nog willen afgekapt.
Dan wordt het een beetje "wie het laatste woord heeft" in dit voorbeeld dan de "in de lucht hangende poster" met zijn/haar bericht
Op maandag 6 januari 2025 00:09:52 schreef Sine:
[... klompen aanvoelen dat ie op slot gaat... ]Dat leek me hier wel het geval, daarvoor loop je lang genoeg mee op het forum
Oh, ik dacht dat de directe aanleiding was dat een langlopend topic na 30-33 paginas dichtgemikt werd....
Golden Member
Er worden redelijk wat topics zoals die, waar iemand vraagt of iemand iets kan vervangen, open gelaten. Zeker omdat hier wat zinnigs werd gevraagd door een COer had ik niet verwacht dat deze op slot zou gaan. Ik heb het dus niet over welles/nietes topics waar wordt geruzied.
Moderator
Op maandag 6 januari 2025 10:42:30 schreef Arco:
Post op een gesloten topic nog accepteren als deze voor het sluiten is gestart?
Je bent nummer 4 met dat idee, en de poster onder je lijkt het te verbazen .. maar ja, een topic wat dicht is .. is dicht?
Daar valt niets meer te posten, en daar is posten wellicht helemaal niet gewenst. Dus daar moet je vooral geen provisies voor gaan bouwen.
Snie moeilijk toch
Op maandag 6 januari 2025 18:44:09 schreef fred101:
Er worden redelijk wat topics zoals die, waar iemand vraagt of iemand iets kan vervangen, open gelaten.
De vraag was letterlijk: "Iemand in de buurt die hier ervaring mee heeft en dit kan en tegen betaling wilt doen?"
Dat is een V&A vraag, en die blijven nooit lang open.
Op maandag 6 januari 2025 17:36:06 schreef rew:
[...]Oh, ik dacht dat de directe aanleiding was dat een langlopend topic na 30-33 paginas dichtgemikt werd....
Dan heeft het posten in zo'n gesloten topic ook geen zin, want daar gaat niemand meer op (kunnen) reageren. Daar zijn ook nettere oplossingen voor te bedenken.
Maar voor nu kun je dan met je toch al getypte text naar het nieuwe topic.
Golden Member
Dat is een V&A vraag, en die blijven nooit lang open.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/167583
https://www.circuitsonline.net/forum/view/167471
https://www.circuitsonline.net/forum/view/166358
https://www.circuitsonline.net/forum/view/165383
https://www.circuitsonline.net/forum/view/165464
https://www.circuitsonline.net/forum/view/166198
https://www.circuitsonline.net/forum/view/166086
Misschien deze vergeten af te sluiten ?
Moderator
Wij zijn niet omipresent, dus waarschijnlijker is dan: niet gezien.
Nu kan ik ook een lijstje gaan maken van topics die wel gesloten zijn, maar dat is toch wel een beetje flauw.
[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 6 januari 2025 19:59:30 (46%)
Golden Member
Op maandag 6 januari 2025 19:58:19 schreef Sine:
Wij zijn niet omipresent,
Leuk een nieuw woord.
Maar dat jullie niet alomtegenwoordig zijn stel met toch wel ietwat teleur.
Waar gaat dat heen zonder de waakzame ogen van de moderators.
Omnipresent is synoniem voor alomtegenwoordig volgens het dikke bekende woordenboek.