"Alsof je door een sleutelgat naar de site kijkt".
Complimenten voor het werk wat er ingestoken is. De nieuwe opzet heeft potentie, maar er moet mijns inziens nog wel wat aan geschaafd worden. Ik heb een sterke voorkeur voor 'veel overzicht', dus bijvoorbeeld veel topic regels op 1 pagina. De nieuwe stijl gaat helemaal de andere kant op.
Zelf bekijk ik de site regelmatig op drie verschillende manieren:
- iPad in 'landscape' (meestal)
- telefoon
- via browser op pc
Met name op de iPad is de layout, in landscape mode (4:3 ratio) heel onprettig.
Dit is vooral door: veel te veel wit; veel verticale spaties; en de breedte niet goed gebruiken.
Daar heb ik ook de 'zoom' optie niet kunnen vinden, en is de tekst te groot.
met de iPad in verticale (portrait) mode is de layout beter, maar de tekst nog steeds veel te groot.
Wordt een iPad of andere tablet als PC of als mobiel device gezien? Kan ik daar in de nieuwe layout voor de PC layout kiezen?
In een webbrowser op een PC met een scherm met 16:9 ratio is het beter, omdat ik daar de zoomknop wel gevonden heb, en het scherm breed genoeg is dat grote horizontale marges minder storen.
Op mijn telefoon (iPhone) is het forum beter leesbaar dan voorheen, maar zou het van mij ook compacter mogen.
Ik sluit me grotendeels bij de feedback van subsonik (en anderen) aan.
Is er behoefte aan hulp in de vorm van reviews van de layout? Ik wil graag helpen met het verbeteren van de site, maar omdat ik zelf niet in de software zit kan ik die niet actief aanpassen.
Groeten,
Harm