Ik wil even vragen of er hier mensen zijn die werkelijk van plan zijn een teslacoil te maken. Ik wel namelijk. Als er nou nog meer zijn kunnen we samen de berekeningen maken en formules om dan ieder voor zich een geweldigge teslacoil te maken met de uitkomsten. Ik zit pas in 3 HAVO dus k ben nog geen natuurkundigge NOG LANG NIET!!;) Dus als we elkaar helpen...
Ik heb onderzoek gedaan naar de plastics voor de secundairy coil en je hebt 3 soorten plastic die je kunt gebruiken. Je hebt PE en PP, PE valt al af omdat die het gewicht niet aan kan PP is moeilijk te vinden en dan hou je er nog 1 over die zo te krijgen is.... PVC. Ik raad aan geen oud PVC te gebruiken omdat PVC de neiging heeft water op te zuigen als het lang licht en dat kan nare gevolgen hebben voor heel veel tijd en werk. Ik denk dat ik een halve meter wil wikkelen met 10cm doorsnee en 0,5mm draad dan kunnen er 1000 wikkelingen op en dat is goed want het aantal wikkelingen op de secundairy moet tussen de 800 en de 1200 liggen. Dan als condensator het liefst een polycap omdat dat lichter is en veel makkelijker als bottle capacitors. En ik wou deze sparkgap maken omdat die simpel, mooi en makkelijk te verstellen is.
Iemand nog meer ideeen?
Als er tenminste iemand is die een teslacoil wil maken...