Tele2 Gratis telefoon... Tele2 omzeilen?

Dit topic is gesloten

Ik heb een vraagje over een telefoon. Deze heb ik gekregen van Tele2. Normaal krijg je deze als je lid wordt. Maar Dat wil ik (natuurlijk) niet, maar nadat ze hier gebeld hebben, en ik afgewezen heb een contract aan te gaan, hebben ze me toch een telefoon toegestuurd.
Zie:
http://www.editorial.en.tele2.lv/?page=t2i_fix_iheradect&t2page=fi…
Naar tele2 gebeld natuurlijk, deze meldde dat het een foutje was, maar dat ik de telefoon mocht houden. Ik helemaal happy natuurlijk, want het is geen oneven ding.
Echter, toen ik de telefoon aangesloten had, probeerde ik natuurlijk even. Ik met mijn GSM naar thuis gebeld, en het werkte :) .
Maar toen ik met de telefoon naar de GSM wilde bellen, kreeg ik een bandje van Tele2 aan de lijn. Dat ik geprobeerd zou hebben via 1602 te bellen, maar dan moet ik me eerst aanmelden bij tele2, en dan moest ik dat nummer bellen blablablablabla.
Anyway, ik kan de telefoon dus niet gebruiken, mits ik me bij tele2 aanmeld. Maar dat wil ik niet!!
Is er een manier dit te omzeilen ofzo, want ik heb toch als het ware een cadeautje gekregen, en dat wil ik natuurlijk dan ook kunnen gebruiken.
Ennuh.... Ik heb niet heel erg veel verstand van electronica, dus hou het simpel plzz ;)
En, ik bel nu via KPN, en dat wil ik graag zo houden!
Alvast bedankt!
Luc

I reject the reality and substitute my own...
Amateur19

Overleden

Als het al kan is het illegaal, en waarschijnlijk niet op CO gewenst.

:):):) Richard

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

het zit wss in de firmware van de telefoon dat die doorschakeld naar het oproepnummer (1602)

Op 1 april 2005 19:03:05 schreef Amateur19:
Als het al kan is het illegaal, en waarschijnlijk niet op CO gewenst.

:):):) Richard

waarom zou dat illegaal zijn het is toch zijn eigendom

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

waarom zou dat illegaal zijn het is toch zijn eigendom

Uuhm.. kan me er wel iets bij voorstellen dat dit illegaal is..... alhoewel... jij hebt ook wel weer gelijk... ach ja.. het maakt ook niets uit, ik vraag me alleen af of het in principe mogelijk is..

Amateur19

Overleden

Een telefoon wordt voor de nedelandse wet goedgekeurd door het ministerie en is dus dan een type goedgekeurd apparaat. Het veranderen / unlocken van zulke apparatuur is bij wet verboden.

Het zelfde als het unlocken van een GSM het mag niet maar gebeurd wel, alleen zal je hier op CO niet vinden hoe. SNAP JE :):):)

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Amateur19

Overleden

Op 1 april 2005 19:08:55 schreef Vampire:
.....ik vraag me alleen af of het in principe mogelijk is..

Het antwoord daarop is ronduit JA JA en nog eens JA dat kan wel, maar ik ga het je zeker niet vertellen. En nogmaals ik ben geen mod ofzo, maar dit willen ze op CO niet.

Ik heb al meer illegale dingen hier op CO gelezen hoor, dus zeg op! :P ;)

Amateur19

Overleden

Op 1 april 2005 19:05:31 schreef Bertrix:
het zit wss in de firmware van de telefoon dat die doorschakeld naar het oproepnummer (1602)

Verander dat en je bent klaar. Alleen hoe????:):)

uhm, wat is unlocken van een GSM? abonoment wegdoen ofzo?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

@Berry
SIM lock verwijderen dacht ik.... Maar das geloofk nie illegaal.. of misschioen als je t zelf doet??

@amateur19:
Firmware verwijderen/veranderen gaat normaal toch via pc?
Maar ik heb dus geen flauw idee hoe een telfoon op me PC aan te sluiten.
Anyway, alle illegale en legale tips zijn welkom, en de illegale voer ik natuurlijk niet uit.. want dat mag niet natuurlijk ;)

Tip1: Houd het toestel wat je nu hebt
Tip2: Verkoop dit toestel aan iemand die er niets van weet

Op 1 april 2005 19:16:55 schreef Vampire:
@amateur19:
...en de illegale voer ik natuurlijk niet uit.. want dat mag niet natuurlijk ;)

Uhuh

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

@Berry:
Er staat met koeien letters op: Tele2!
Dat schiet niet echt op.... en Zo'n persoon ben ik ook niet :P
-Edit- Als ik um nou is verkoop aan mijn.. moeder...
Kunnen jullie dan voor mijn moeder vertellen hoe dat Tele2 gedoe eraf te krijgen? ;)

[Bericht gewijzigd door Vampire op vrijdag 1 april 2005 19:28:08

Om mijn topic niet uit de meest recente topics-lijst te laten verdwijnen:
Hoe kan ik in godsnaam de firmware berijken??!!??
En dan ook nog veranderen??!!??
Maar jullie slimme koppen kennen daar toch wel een manier voor...?
Toch??? :P

Unlocken mag wel, maar dat hangt er vanaf hoe dat precies gebeurd. Op de software van een telefoon rust copyright, dus je mag niet eerst die software downloaden, aanpassen en dan weer uploaden. Het unlocken zelf is niet bij wet verboden, er ligt een uitspraak waaruit duidelijk is dat een telefoon/gsm je eigendom is en je ermee mag doen wat je wilt.

Maar nu de praktische kant: Eerlijkgezegd geef ik je weinig kans dat je dit toestel kunt ontdoen van 1602-voorprogrammering. Er zijn, denk ik, 2 manieren hoe dit erin gebouwd kan zitten: Echt hardwired, of instelbaar met een bepaalde code oid. Het laatste zou handig zijn als bijvoorbeeld dat 1602 nummer in andere landen anders is (niet onwaarschijnlijk).

Misschien kun je ergens service-codes van zo'n ding achterhalen, maar dan moet je toch iemand kennen die bij de productie of reparatie van die toestellen zit.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

je zou misschien uit een andere telefoon de electronica kunnen halen, en in die telefoon stoppen :P

LED there be light

open fozen en alle datasheets van de chippies opzoeken totdat je de prom hebt.
en dan zoeken naar de juiste lezer/schrijver en software

Dit is niet illegaal, aangezien hij de telefoon cadeau gekregen heeft van Tele2, zelfs al weten ze daar dat hij geen contract wil. Wat hij ermee doet (weggooien, opengooien, of bruikbaar proberen maken) is zijn zaak!
Illegaal zou zijn als hij probeerde tele2 op één of andere manier op te lichten, maar dat is dus niet het geval.
Dus wie het weet mag het zeggen, in plaats van mysterieus te blijven doen ;)

misschien een apparaat wat detecteerd dat je telefoon 1602+nummer belt en dan zelf opniew belt(zonder de 1602) zo kan de telefoon dicht blijven

dit is volgens mij niet illegaal, moest ie nu iets gaan doen waardoor ie gratis via tele2 kan bellen wel denk ik

[Bericht gewijzigd door Bertrix op vrijdag 1 april 2005 21:45:07

Heb de navolgende opmerking hier nog niet gezien, maar het mag eigenlijk wel duidelijk zijn waarom hij dit gekregen heeft, en wel om de simpele reden dat je er niets mee kunt behalve via Tele2 bellen omdat het produkt daarop is afgestemd.

Of ze overigens zomaar een telefoon weggeven zou kunnen, al heb ik er wel bedenkingen bij ten aanzien van Tele2, want zelfs al zijn ze voordeliger, dan nog zijn ze geen Sinterklaas zoals geen enkel bedrijf dit is.
Dit is dus een kwestie van mazzel hebben.
Heb zoiets zelf ook eens gehad bij een ander bedrijf, alwaar ik een verkeerde bestelling mocht behouden, dus dat lijkt er op.

Dat hier gesproken wordt over illegaal is mijns inziens onzin, alles wat je ongevraagd hebt ontvangen mag je behouden zegt de wet.
Als het dan je bezit is mag je er denk ik best wel iets mee doen, als deze beste man er een klap met een hamer op geeft is er toch ook niemand die zal zeggen dat het illegaal is? ;)

Overigens is Tele2 goedkoper als KPN (Op sommige punten) dus die redenatie volg ik ook niet helemaal.

SWSje

A long answer is not short!
Tedde

AKA ripkip

op de markt laten unlocken

HF blijft kriebelen !!
Sine

Moderator

ik kan me een hele 'vieze' oplossing voorstellen die voor een x-tijd de lijn kortsluit op het moment dat er 1602 gedraaid wordt.

Maar in de firmware van die telefoon gaan graven lijkt me niet zo simpel.

Op vrijdag 1 april 2005 23:25:27 schreef Sweet Winter Smile:
Overigens is Tele2 goedkoper als KPN (Op sommige punten) dus die redenatie volg ik ook niet helemaal.

Tele2 mag dan misschien goedkoper zijn, maar ik prefereer KPN vanwege de service en de extra mogelijkheden zoals bv. de '5' (bezet => automatisch terugbellen).

Op 2 april 2005 01:26:30 schreef Sine:
ik kan me een hele 'vieze' oplossing voorstellen die voor een x-tijd de lijn kortsluit op het moment dat er 1602 gedraaid wordt.

Maar in de firmware van die telefoon gaan graven lijkt me niet zo simpel.

Firmware lijkt me iderdaad ook wel wat tricky... En met die kortsluiting, hoe krijg je dat voor mekaar? Hoe weet je wat wat is? Ik heb het ding nog niet open gehad, maar andere DECT telefoons die ik wel open gehad heb, zagen er nogal ingewikkeld uit :(

Op 2 april 2005 01:22:27 schreef ripkip:
op de markt laten unlocken

Welke markt? bij de poelier of de bakker? :P ;)

Op 1 april 2005 21:43:51 schreef Bertrix:
misschien een apparaat wat detecteerd dat je telefoon 1602+nummer belt en dan zelf opniew belt(zonder de 1602) zo kan de telefoon dicht blijven

dit is volgens mij niet illegaal, moest ie nu iets gaan doen waardoor ie gratis via tele2 kan bellen wel denk ik

Jah heb geen zin om er weer veel geld aan uit te gaan geven, wat tijd heb ik er wel voor over, maar zo'n geweldig toestel is t nou ook weer niet ;)

Op 1 april 2005 20:06:12 schreef Ben_:

Misschien kun je ergens service-codes van zo'n ding achterhalen, maar dan moet je toch iemand kennen die bij de productie of reparatie van die toestellen zit.

Jah sure.... de service codes...
1) Ik ken het merk niet eens, laat staan iemand die er werkt..
2) En al zou ik ze hebben..... dan kan ik nog niets!!??!!

Anyway, heel erg bedankt voor het meedenken, maar ik heb dus nog steeds geen oplossing. Ik heb hem nu boven als 3de telefoon aan gesloten, om gesprekken aan te nemen, maar kan er dus niet zelf mee bellen :(

Dit topic is gesloten