Dag iedereen,
ik heb een probleem met mijn zonneboiler en de installateur van die zonneboiler en chauffage is failliet.Ik heb ondertussen een supergoeie nieuwe chauffagist gevonden. Maar ook hij moet nog informeren aan wat het eventueel zou kunnen zijn.
ik weet niet als ik in de juiste 'sectie' vertoef, maar ik heb een probleem met mijn zonneboiler, dat bij het aftappen van warm water (gebruikt voor mijn bad en lavabo alleen in de badkamer)sinds een 4-tal dagen begint met fel bruisend wit water, dat als ik het laat staan, na een tijdje terug helder water wordt.
Het maakt een bruisend geluid en is een wit schuim. Het riekt niet , het wordt terug helder water,maar waar kan dit eventueel aan liggen? Ik heb enkele video's gemaakt om die 'bruisende water-toestand' aan jullie te tonen. (in bijlage)
De installatie is van 2014, en 2 X is de 'glycol'(vloeistof) om de 5 jaar vervangen.
De zonneboiler (ketel) is : " Heliotub 200 liter - inox ss316 zonnebolier 250 liter" wat op mijn factuur vermeldt staat. De solar controller is een type "CONT 602" (zie foto).
Er zijn 2 panelen op het dak geplaatst : Heliotechnicx Vlakk plaat FP-1200" volgens mijn factuur.
De 'magnesium-staven zijn echter nog nooit vervangen. Kan dit de oorzaak zijn?
Of zou er een'lek' onstaan zijn in de boiler ,aan de glycol-leiding ?
De druk blijft nu wel reeds 4 dagen op '2,8 bar(?)' staan.(zie foto)
Mijn nieuwe chauffagist is ook op zoek van waar dit zou kunnen komen en gaat informeren in een privee-forum.
Is er iemand die dit ook reeds voorgehad heeft aub?
mvg
Guido Monstrey
Varsenare
https://youtube.com/shorts/1ZHpr8SjpoU