Even deze weer afstoffen:
heb inmiddels 32 zonnepanelen van 460 kWp (okee 4 zijn er zeker gesneuveld, maar worden vervangen, zie domme fouten ongelukken etc topic hiervoor) totaal dus 14.72 kWp aan panelen.
Die komen aan een Solis RHI-3P10k-HVES-5G hybride omvormer.
Daarnaast heb ik 6 kw aan Pylontech batterijen bijgekocht.
Okee er is er 1 gesneuveld, dus nu zijn het nog maar 4 kW, maar die gesneuvelde wordt ook vervangen.
Ik snap dat dat zeker niet genoeg is voor off-grid wonen...
maar nu komt de kicker:
ik heb inmiddels ook 6x 200 V H2 Lifepo4 accu's staan. dingen moet je letterlijk met een vorkheftruck pakken en naar verluidt zou dit bij elkaar een 200 kWh moeten zijn. dus 33 kWh per stuk gezien de afmetingen en het gewicht is dat niet geheel ondenkbaar.
Echter die dingen moeten uiteindelijk WEL met de omvormer gaan praten.
Er zal dus een BMS aan geknoopt moeten worden. Uit het accupack komen 2 draden (spanning/temperatuur) en nog 2 kleine met een kleine converter eraan. Deze converter is een CGM200c en lult CAN, wat prima is, daar de omvormer ook CAN lult, maar of het ding daarmee ook direct met de omvormer kan praten?? Geen idee.
Wellicht kunnen jullie mij op weg helpen? Ik heb er te weinig tijd voor om het uit te zoeken. Anders zet ik V & A de vraag uit of iemand dit uit wil zoeken tegen betaling.