Op 1 augustus 2023 16:38:25 schreef Fantomaz:
Ik blijf me ook verbazen.
De tekening an sich klopt al niet omdat de ene poort geinverteerd is en de andere niet.
Met de tekening is niets mis mee dat kan gewoon, met de antwoorden die erbij horen gaat het mis.
Het is wel B maar dan moet over de (A + B) er nog een streep staan
Dan zijn er een aantal antwoorden die niet kunnen kloppen. Niet wanneer de poorten beiden geinverteerd zijn en niet wanneer ze dat beiden wel zijn.
Als geen enkel poort een inverter heeft dan klopt antwoord B. Maar omdat de bovenste poort nu eenmaal een inverter heeft moet het hele product (a + b) geinverteerd worden door er een steep erboven te zetten
Dan kun je nog filosoferen of het niet eigenlijk 2 dubbele NAND poorten zouden zijn want uiteindelijk wil je die poort F hoog houden, tenzij een van de uitgangen laag is.
Hier snap ik even niets van.
Het had er charmanter uit gezien wanneer de F een Niet-F was geweest, als ik afga op Benleentje zijn laatste reactie. 
IK wou enkel proberen uit te leggen hoe de uitgang zou werken met de weerstanden omdat ik dat zelf nog niet eerder zo gezien heb. Het is een gewone and poort functie zonder inverter gedrag
Dat zie ik niet terug in het schema.
En omdat er wel vaker fouten in de opgaven staan wil ik me niet vastbijten in iets wat achteraf fout blijkt.
Je originele vraag ging over het verschil tussen A en B, waardoor ik de eingelijk opgave gemist heb. Maar je hebt gelijk. In de antwoorden die erbij staan staat een fout, of het schema is fout en hadden er geen inverters in mogen staan.
Als er een inverter in het schema staat zie je dat altijd terug aan een streep van een letter of letter combinatie. IN het antwoord staat geen enkel streep.