Op 27 juni 2021 16:33:32 schreef McAwesome:
Eindelijk is het nixieklokje waar ik het eerder over had af, zie foto's hieronder. Ik denk dat het in vergelijking met andere klokjes toch wel redelijk uniek is.
Wait a minute… (pun intended )
Begrijp ik het goed dat dit door jou zelf ontwikkeld is en dus geen bouwpakket oid? De Amerikaanse vlag in je youtube-icon zou me op het verkeerde been kunnen zetten dat de klok door een Amerikaan is ontwikkeld en je een kitje gekocht hebt. (Je kunt natuurlijk ook zelf een Amerikaan zijn, dat mag ook)
De website retrotimes.nl 403’t… axaris.eu 503’t. Ik snap het als je geen linkje in het topic wilt posten om niet commercieel te spammen, maar zo wordt je wel heel onvindbaar.
Ergens kijk ik ook wel (licht kwijlend) naar het moois dat wordt geproduceerd door bv. Dalibor Farny, maar onbetaalbaar natuurlijk. (Althans, een verstandig mens koopt dan denk ik een tweedehands auto of een mooie oscilloscope ofzo). Soortgelijk millclock.
Ik heb zelf nog 4 IN-16’s waar ik wat mee moet/mag/wil. Ik las in je eerdere post dat die je niet bevielen, is dat dan de levensduur of vind je ze gewoon minder mooi oid? (Dan mag ik nog blij zijn dat er destijds bij Xantus IA iets missmurfde dat er in geresulteerd heeft dat ik IN-14’s kreeg)
Vroeger toonde Turbokeu hier ook wel klokken in een uitgefreesd aluminium behuizing. Dat vind ik toch mooier dan plexiglas. (Misschien ook omdat ‘wat je van ver haalt is lekker’, en lasersnijden van plexiglas is minder ‘ver’ dan frezen van alu - ik krijg het misschien nog ontworpen, maar het laten uitfrezen is even een stap lastiger en duurder dan plexi lasersnijden of laten snijden). Bedrijf dat die maakte is waarschijnlijk ook niet meer te vinden…
Al is jouw nixieklokbehuizing wel mooier ‘afgerond’ dan de diverse Chinese kitjes. (Pun again intended: door de mooie ronde hoekjes zit het er netter/afgeronder uit).