Feedback nieuw ontwerp

GJ_

Moderator

Op zondag 19 januari 2025 11:55:36 schreef OXO:
Duidelijk is dat we het niet fijn vinden wanneer we aan iets nieuws moeten wennen... wss door genetische aanwezig van luiheid en gemakzucht.

Dat draagt niet erg bij aan de discussie natuurlijk, zeker niet omdat je kennelijk te lui was om het eerst zelf te testen?

Te lui om te testen omdat OXO niet op een pc gekeken heeft?
Is de bedoeling niet juist dat de nieuwe website gefocust is op mobiel gebruik?

Die opmerking draagt dus prima bij

Toch niet te lui.... CO is voor mij namelijk het minst belangrijke tijdverdrijf van de dag... zet ik echt niet speciaal de pc voor aan...

Arco

Special Member

Commentaar geven zonder ooit gekeken te hebben is vrij zinloos...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Tenzij je op voorhand tevreden bent over de oude versie. Dan is het wel van belang dat kenbaar te maken. Discuzeuren heeft ook grenzen.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer
Arco

Special Member

Ik vind dat je iets nieuws altijd uit moet proberen, zelfs als je huidige 'perfect' zou vinden... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik probeer altijd van het volgende uit te gaan: Probeer niet te repareren wat niet stuk is...
En deze, Vernieuwing betekend niet verbetering daar zien we al veel te veel van in de tegenwoordige tijd.

Oja, websites verticaal bekijken op je telefoon, typisch gevalletje van het jezelf moeilijk maken...
Mijn telefoon is 5 jaar oud en ik heb geen probleem met CO te bekijk en doe dit natuurlijk horizontaal, net als op mijn tablets.

Met mijn twee duimen zoom ik snel in of uit als nodig en ik heb toch alles bij de hand wat menu functies betreft,
dus Jeroen heeft wat mij betreft uitstekend werk geleverd met de versie die we nu gebruiken.

En de opmerkingen dat ik niet zou willen veranderen, behoudend ben, die leg ik maar naast mij neer.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Roches

Golden Member

@jeroen,

Begin eens met het naar 12px zetten van de tekst, die staat nu op 16px, dat is veel te groot.

Verder heb ik de achtergrond nu door 'Dark Reader' op donker gezet, dat werkt veel prettiger dan die witte achtergrond.

Just my 2 cents...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Wat me net nog even opviel: ik snap ook niet helemaal wat de toegevoegde waarde is van de mededeling 'in het forum kun je vragen stellen over elektronica en antwoord geven op vragen die anderen hebben gesteld.' Ik neem aan dat dat bij iedere gebruiker van het forum toch wel duidelijk is?

Maar deze non-informatie neemt wel de hele rechterkolom van het scherm in bezit. Zonde.

Doet me een ook beetje denken aan de 'behulpzame' paperclip ('clippy') van MS Windows.

Voor de rest volledig eens met Blackdog, 'don't fix what ain't broken'.

set SCE to AUX.
Arco

Special Member

Voor de rest volledig eens met BlackDog, 'don't fix what ain't broken'.

Engelse spreekwoord luidt: "if it ain't broke, don't fix is it...

RAAF12

Golden Member

Op zondag 19 januari 2025 15:53:08 schreef Arco:
[...]
Engelse spreekwoord luidt: "if it ain't broke, don't fix is...

is=it :-)

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer

Engelse spreekwoord luidt: "if it ain't broke, don't fix is...

Vermensen is gisselijk.

set SCE to AUX.

Ikzelf gebruik het forum voor 90% achter de laptop/PC. Mobiel gebruik ik hem om even snel iets op te zoeken.
Qua design zijn we erop vooruit gegaan, voor mij zou een "dark mode" een fijne aanpassing zijn.

Maar je gaat heel veel verschillende meningen hebben en je kan nooit voor iedereen goed doen.

De jacht is mooier dan de vangst....
eSe

Honourable Member

Ik zit in mijn sofa, laptop staat ergens opzij en is aangesloten op mijn t.v.
In mijn knutselhoekje laptop aangesloten op monitor, dus altijd "groot" scherm om naar te kijken en dan is veel wit net iets te hevig.

Misschien een cremekleurige achtergrond?

Nog even wat gewoon worden en dan misschien (opbouwende) kritiek geven.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
maartenbakker

Golden Member

Op zondag 19 januari 2025 13:33:21 schreef RAAF12:
Tenzij je op voorhand tevreden bent over de oude versie. Dan is het wel van belang dat kenbaar te maken. Discuzeuren heeft ook grenzen.

Op zondag 19 januari 2025 13:47:05 schreef Arco:
Ik vind dat je iets nieuws altijd uit moet proberen, zelfs als je huidige 'perfect' zou vinden... :)

Precies daarom denk ik dat er maar 1 werkbare manier is om dit soort veranderingen door te voeren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 19 januari 2025 18:07:30 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Uiteraard ben ik tevreden zoals het nu is en van mij mag het zo blijven. Maar desondanks werk ik al een dag in de nieuwe lay-out om het een kans te geven. IK snap goed dat de mobile gebruiker ook belangrijk is maar snap een heel stuk minder waarom dat met een totale nieuwe lay-out zou moeten is daar geen middenweg voor.?

Ik vind het nieuwe ontwerp erg mooi.
En, als ik uitzoom tot 80% heeft het nog steeds een bruikbare informatiedichtheid.
De rest is een kwestie van wennen, denk ik.

maartenbakker

Golden Member

Op zondag 19 januari 2025 18:09:10 schreef benleentje:
Uiteraard ben ik tevreden zoals het nu is en van mij mag het zo blijven. Maar desondanks werk ik al een dag in de nieuwe lay-out om het een kans te geven. IK snap goed dat de mobile gebruiker ook belangrijk is maar snap een heel stuk minder waarom dat met een totale nieuwe lay-out zou moeten is daar geen middenweg voor.?

Een middenweg zorgt altijd voor ontevreden gebruikers omdat de optimale layout voor beide gevallen behoorlijk anders is. Ik heb nu denk ik wel vaak genoeg gepost dat thema's de enige fatsoenlijke oplossing zijn in dit soort gevallen, dus ik ga eens proberen op m'n vingers te zitten totdat Jeroen er wat over zegt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Nu snap ik het probleem wat een aantal mensen hebben. Door de smalle kolom kan ik nu inzoomen op 150%. Dan heb ik geen bril nodig. Ik heb net 80-% geprobeerd maar dan heb ik weer een loep nodig, of net als bij de oude, wel inzoomen maar bij lezen steeds iedere regel van links naar rechts en terug scrollen.
Dit is bij mij 150% scherm vullend. Ik heb activiteit popup, links onder, aan staan maar klein gemaakt. Ik gebruik daarvan alleen "activiteit" . Als je daar op klikt dat doet het zelfde als "laatste discussies"

Als vergelijk de oude layout op 150%. Dat zou nu toch nog net werkbaar zijn. Ik heb iets meer moeite omdat de letters kleiner zijn. Dan zou ik nog verder moeten inzoomen. Veel verschil is er eigenlijk niet tussen beide qua lege ruimte.Sterker nog, de nieuwe layout werkt in mijn geval optimaler qua te veel lege ruimte.Ik gebruik nu sinds een paar maanden firefox en linux. Dat inzoomen in W11 en Chrome kende ik toen niet. Ik gebruik de nieuwe versie nu al een behoorlijke tijd (de testversie) en ik wil niet meer terug.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
benleentje

Golden Member

Duidelijk is dat we het niet fijn vinden wanneer we aan iets nieuws moeten wennen... wss door genetische aanwezig van luiheid en gemakzucht.

Dat men over het algemeen niet van verandering houd is niet waar voor als de verandering traag en in kleine stapjes gaat. Als de verandering te snel gaat heeft dat niet zoveel met luiheid te maken maar meer omdat het men dat maar moeilijk aankan.

Ook zijn er dacht ik 4 groepen mensen als het om verandering gaat.

1. De kartrekkers
  2. De volgers
  3. De weet het nog niet
  4. En de kar terugtrekkers of de tegenhouders

Bovenstaande is wat ik ervan onthouden heb want de werkelijke namen zijn anders. Het meeste werk heb je aan groep nummer 4 als je van die groep de bezwaren kan wegnemen dan moet het wel lukken.

Bezwaren wegnemen? Stemmen?
Jullie moeten blij zijn dat er om inspraak gevraagd wordt
Er is niks democratisch aan
Genoeg websites waar zoiets zonder vooraankondiging gewoon gepusht wordt

blackdog

Golden Member

Hi,

DK,
Democratisch denk het wel, als het de eigenaar geld gaat kosten, dan zal het beleid veranderen.
Als de verandering op een dermate manier gaat, dat ik er geen vrede mee heb, dan verdwijnt mijn Donatie en mijn zin om hier technische topics te gaan plaatsen.

Ik ben mij volledig bewust er van, dat dit Forum ook een verdien model is en de eigenaar welke entiteit dat dan ook is, kan doen wat hij/zij wil.
Maar dat kan ik dus ook, wel of niet topics plaatsen en donaties doen, dat is de invloed die de gebruikers hebben.

Dus blij zijn, hoe bedoel je, als de "eigenaren" het een en ander doorzetten/doordrukken zodat het forum duidelijk minder prettig in het gebruik wordt,
wat hebben we dan aan die inspraak gehad waar we blij mee zouden moeten zijn?

Graag zou ik weten waarom het vele wit, Jeroen is niet Gekke Gerretje neem ik aan, en al dat "wit" zie ik voorlopig als "Place Holder" voor advertenties,
dit zonder extra info waarom hij dit doet.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
benleentje

Golden Member

Op zondag 19 januari 2025 19:20:49 schreef DK:
Bezwaren wegnemen? Stemmen?

Uiteraard het eerste.

Voor als er een stemronde komt is het denk ik handig om de 4 groepen van hierboven als basis te nemen, want alleen ja en nee is dan wel erg weinig. Ik zou me zelf nu in groep 3 plaatsen. Als er de juiste veranderingen qua lay-out gaan plaatsvinden zal ik wel in groep 2 uitkomen.

Grootste ergernis voor nu is. Dat de knop upload boven de knop posten zit.
Posten mag van mij links onderaan blijven en de andere 3 knoppen vanaf rechts en naast elkaar laten beginnen.

[Bericht gewijzigd door benleentje op zondag 19 januari 2025 19:59:34 (29%)

GJ_

Moderator

Op zondag 19 januari 2025 19:44:34 schreef blackdog:
Ik ben mij volledig bewust er van, dat dit Forum ook een verdien model is....

nope, dat is het niet. Het is meer een uit de hand gelopen hobby. Ik ben zelf niet de grootste fan van het nieuwe design, maar heb wel waardering voor onze opperCO die er heel erg veel vrije tijd in heeft gestoken zonder er iets voor terug te krijgen.

revado

Honourable Member

Op zondag 19 januari 2025 19:56:28 schreef benleentje:
[...]

Grootste ergernis voor nu is. Dat de knop upload boven de knop posten zit.
Posten mag van mij links onderaan blijven en de andere 3 knoppen vanaf rechts en naast elkaar laten beginnen.

Mee eens, upload onder die andere 3 zou veel makkelijker zijn.
Ik gebruik de neiuwe layout sinds gisteren, en ontdekte dat je ook een avatar kan plaatsen, dat had ik nog niet eerder gezien. Ook in d eoude layout zie ik die nu bij een anatal anderen, eerst niet.
Eigenlijk went het snel, het forum- activiteit werkt, alleen zie je daar alleen de laatste 4 updates maar.
Op de mobiel is het een verademing, dat is zeker waar.
Maar die gebruik ik veel minder dan de laptop thuis.