DIY jeep waterval

perslucht en vlinderkleppen zijn ook uber traag.

doe dan water door persluchtventielen
die kunnen druk hebben gaan snel open en dicht en zijn met een 12 volt spoeltje aan te sturen
En de meesten nieuwere type's bestaan uit nylon en aluminium dus waterbestendig
blijft alleen de kostprijs over.......

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
High met Henk

Special Member

hmm perslucht en vlinderkleppen traag? Hangt ervanaf hoeveel druk je opbouwt...

maar wordt meteen weer peperduur.... Mooist is idd een snelle waterklep... Maar ja, das toch ook al snel een mooi prijskaartje voor de verkoper.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

tja, jammer dus. wie weet komt iemand ergens eens een restpartij tegen ofzo.

relais traag? bij mij niet. alleen hebben die dingen duwend geen kracht. met een spoel zou je event. wel kracht kunnen opwekken om te iets te verplaatsen. kijk maar naar fotoopa, die gooit ook iets van 150 volt over een spoeltje dat bedoelt is voor 6 volt...
maarja, dan word het nog een hoop gedoe en met water onder druk erachter word het erg lastig afsluiten...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Perslucht vlinderkleppen zijn gewoon traag
ook al zet je 10 bar op zo'n ding die actuator gaat niet sneller
Je zult het toch echt in iets met een spoel moeten zoeken klets open klets dicht.
Dus wasmachine kleppen lucht ventielen dat soort dingen

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Ik heb net een paar bedrijven aangeschreven, deze verkopen magneetkleppen vanaf 20 euro per stuk, dat is nog best wel te doen. Vooral bij grote hoeveelheden krijg je nog goeie korting. Ik zit er toch wel over te denken om zoiets te maken, toch genoeg vrije tijd. Ik denk dat je moet zoeken naar een zo klein mogelijk magneet ventiel want die kunnen snel schakelen, en dan een hoop naast elkaar.